Versterk uw fysieke bedrijf met een digitale vestiging

Als gevolg van de snelle digitale ontwikkelingen is het slim uw bedrijf te versterken met een digitale vestiging. Deze bestaat uit uw website gecombineerd met een aantal relevante Social Media kanalen.
Waar voorheen een website gezien werd als een informatiekanaal, wordt tegenwoordig de website gezien als toegangsportaal tot het fysieke bedrijf. Dit portaal is 24/7 open en bereikbaar. Met een aantal Social Media kanalen wordt dit toegangsportaal extra onder de aandacht gebracht van (potentiële) klanten. Om het opzetten van een digitale vestiging goed aan te pakken, zijn een beheerplan en contentplan erg nuttig.

In een beheerplan worden onder andere afspraken gemaakt over: taken die er rondom de digitale vestiging vervuld moeten worden, welke medewerkers betrokken zijn bij het uitvoeren van de taken en de verdeling van de werkzaamheden over alle betrokkenen.

Het contentplan bestaat uit:
– Welke content er via de relevante mediakanalen verspreid wordt.
–  Afstemming online communicatie op de offline communicatie.
–  Afstemming content op de activiteiten van het fysieke bedrijf.

Hoe stevig is uw digitale vestiging? Quebreda geeft u inzicht in uw eigen Social Media inzet en hoe u deze zo optimaal mogelijk in kunt zetten. Interesse? Neem dan contact met ons op!

Jos Quaedvlieg van Quebreda Social Media Coach