Twitter


Twitter

In 140 tekens kunt u uw gedachten delen met de wereld. Door middel van #hashtags kunt u makkelijk berichten op onderwerp sorteren. Het is een makkelijk kanaal om het doen en laten van je favoriete ondernemers te volgen. Twitter is ook een sterk platform voor burger-journalistiek: als er iets gebeurt, kan iedereen ter plaatse hier ‘verslag’ van doen.

Als ondernemer kunt u andere ondernemers via Twitter volgen en met hen communiceren. Ze kunnen ook ‘retweeten’, wat betekent dat ze het naar hun persoonlijke netwerk versturen. Zo komt uw ‘tweet’ bij nog meer mensen terecht.

Het voordeel van Twitter is dat het snel gaat en informeel is.  Behalve dat je dus zelf twittert kunt je ook snel op de hoogte blijven van onderwerpen die je interesseren. Veel Twitterberichten bevatten woorden of afkortingen die beginnen met een hekje (#). Zo’n combinatie van een # met een woord of afkorting wordt een hashtag genoemd, naar de technische term voor een hekje. Je gebruikt een hashtag om het onderwerp van een Twitterbericht aan te geven. Zo maakt #onderwijs duidelijk dat een tweet over onderwijs gaat. Door te zoeken op #onderwijs kun je dus zien wat mensen hier over twitteren, of je ze nu volgt of niet.