Advocaten, notarissen en financieel specialisten hebben vaak een saai imago. De advocatenwereld wordt bijvoorbeeld nog vaak gezien als een oud bolwerk met aparte afspraken. Gelukkig zijn er steeds meer advocaten actief op Twitter en Facebook. Naast naamsbekendheid levert dit kennisdelen ook nieuwe klanten op.
Illustratie
Een kantoor dat vooral goed is in het delen van actuele juridische informatie is al jaren Dirkzwager. Zij delen hun kennis voortreffelijk via websites en portals zoals www.dirkzwagerieit.nl.
Vertel meer dan dat uw bedrijf een bankafdeling kent. Een klant wil weten waar u goed in bent, wat u eerder heeft gedaan en waar uw passie ligt. Dat kan goed gedeeld worden door middel van blogs. Hoe meer u dat via onder andere Social Media naar buiten brengt, hoe beter u vindbaar en zichtbaar bent. Kennis kunt u delen, maar niet achter een betaalmuur… Zet uw content (gedeeltelijk) online!
Christ’l Duelleert heeft samen met twee anderen het boek ‘De Nieuwe Advocaat’ geschreven. Interessant voor wie meer wil weten over het aanboren van nieuwe markten en kansen via onder andere Social Media.
Voor het in het openbaar handelen gelden voor advocaten, notarissen en financieel specialisten speciale gedragsregels. Bij deze beroepsgroepen is er echter geen regel voor het gebruik van Social Media. Terwijl de algemene beroeps- en gedragsregels van het notariaat nog maar 4 jaar geleden herzien zijn.
Bewust delen
De conclusie van mijn verhaal: Social Media is leuk, voor elke beroepsgroep. Men ontmoet interessante mensen en creëert commercieel gezien mooie kansen. Mijn missie is dat advocaten, notarissen en financieel specialisten zich realiseren dat hun gedragsregels ook gelden voor hun doen en laten op Social Media. Als u zich bewust bent van uw positie en de gedragsregels en u uw gezonde verstand gebruikt, is er niets aan de hand.
Wanneer u meer wilt weten over de mogelijkheden en kansen voor uw beroepsgroep, bent u bij Quebreda aan het juiste adres. Wilt u een keer hierover brainstormen? Bel Jos of stuur een mail, dan drinken we samen een kop koffie of thee.
Jos Quaedvlieg van Quebreda Social Media Coach