Waarom blijven Twitteren?

De snelste nieuwsbron is ongetwijfeld Twitter. Vaak gebruik ik de zoekfunctie met hashtags/trefwoorden om meer informatie te vinden en om nieuwe interessante mensen en bedrijven te vinden. Of het nu gaat om grote bedrijven, bekende Nederlanders of toekomstige klanten; als ze Twitter hebben, zijn er manieren waarop ik contact kan maken.

Mijn twitteraccount krijgt steeds meer (relevante) volgers uit de wereld van advocaten, juristen, notarissen en financieel specialisten. Daardoor kan ik ook mijn website, blogposts en acties promoten door er een tweet over te schrijven.

Marketing
Uw bedrijfsnaam, uw eigen naam of productnaam kunnen voor het voetlicht worden gebracht, om zo uiteindelijk de bekendheid verhogen. Vervolgens is er een kans dat anderen over uw bedrijf of product praten. Met Twitter kunt u dan op dat soort discussies reageren, problemen oplossen en zo uw online reputatie beschermen.

Vooral als verkoper van een product of dienst heeft u contact tijdens en voorafgaand aan de verkoop. Met Twitter kunt u actief bouwen aan een relatie met uw klanten, terwijl ze het product gebruiken. Verkopen en gunnen gaan hand in hand. Door via Twitter een relatie op te bouwen werkt u aan de gunfactor. Daarnaast is Twitter perfect om discussies op te pikken van mensen die een product zoeken. Misschien is dat wel een perfect moment om uzelf te introduceren met inhoudelijke kennis.

DTV
Oftewel Durf te Vragen. Stel goede zoekvragen via http://durftevragen.nl of via Twitter, waar u snel en makkelijk een vraag kunt stellen en antwoord kunt krijgen. Kijk eens bij de hashtag #DTV of #durftevragen.

Webcare
Steeds meer bedrijven hebben een webcare team. Handig als iemand een probleem heeft wat men niet opgelost krijgt. Een tweet die wordt opgepikt door het webcare team kan soms wonderen doen. Hoe meer volgers u heeft, des te beter uw webcare werkt.

In vrijwel elk vakgebied zijn er de bekende en invloedrijke mensen. Hun meningen tellen mee en ze hebben een groot bereik. Gebruik Twitter om met deze verbinders in contact te komen en te zien wat zij aanbevelen.

Volg ons op Twitter: https://twitter.com/Quebreda

Wanneer u meer wilt weten over de mogelijkheden en kansen voor uw beroepsgroep, bent u bij Quebreda aan het juiste adres. Wilt u een keer hierover brainstormen? Bel Jos of stuur een mail, dan drinken we samen een kop koffie of thee.

Jos Quaedvlieg van Quebreda Social Media Coach