Wie wil er nu advocaten als doelgroep ?

Ik houd van informatie zoeken, bewerken en weer delen. Eerst deed ik dat voor leerlingen in het MBO, later voor collega’s en deelnemers in de wereld van onderwijs, arbeid en welzijn. Sinds 2011 ben ik zelfstandige en geef ik graag trainingen aan advocaten, notarissen en financieel specialisten.

Social Media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen, die het mogelijk maken om informatie met elkaar te delen in tekst, beeld, geluid, video en foto. Social Media nemen een steeds belangrijkere plaats in bij zakelijke contacten. Meer bekendheid via Social Media leidt tot meer bezoek aan de website, meer potentiële klanten en omzetstijging.

In de financiële wereld is het lastig om over jezelf hoog van de toren te blazen. Ook vraag je niet elke klant om een getuigenis op jouw website te plaatsen. Maar hoe weten anderen dan van jouw bestaan ?

Dat kan onder andere via Social Media. Vertel wat jou bijzonder maakt. Vertel over jouw passies! Dat kan soms wél, maar soms ook niet over jouw werk als professional gaan. Voor hetzelfde geld praat je graag over jouw sportactiviteiten, jouw goede doel wat je jaarlijks graag ondersteunt of de mantelzorg die je verricht. Door passies te delen spreek je jouw potientiële klanten aan, tot het moment dat ze jou echt nodig hebben en jij de eerste bent waaraan ze denken.

Zelf heb ik voor een deel Migrantenrecht gestudeerd en daarbij een warm gevoel gekregen bij Bestuursrecht, Internationale Verdragen en gemeentelijk migrantenbeleid. Mijn interesse gaat ook uit naar de nieuwe financiële wereld na de economische crises van 2008. Alle drie mijn doelgroepen vinden het lastig om nieuwe klanten te vinden en te houden.

Ik help ze daarbij graag een handje door samen een Social Media Plan te maken en te vragen naar bedrijfsdoelen, -communicatie en strategie. Naast dit plan kan ik ook (tijdelijk) voor hen Twitteren of LinkedInaccounts bij houden door het posten van berichten en in te spelen op vragen vanuit potentiële klanten. Social Media leveren  jou als bedrijf dus naamsbekendheid, attentiewaarde en uiteindelijk leads op.

Jos Quaedvlieg van Quebreda Social Media Coach

P.S. Hier zie je hoe ik mijn doelgroep heb gekozen en hoe ik deze benader.